maanantai 3. lokakuuta 2011

Haaste.

Murmeli antoi minulle haasteen:

Kun sinut on merkitty, sinun olisi tarkoitus kirjoittaa muistiinpano, joka sisältää 25 satunnaista asiaa, faktaa, tapaa tai tavoitettasi. Lopuksi haasta 5 ystävääsi. Jos minä merkitsen sinut, se tarkoittaa sitä, että haluan tietää sinusta enemmän. Haastan uusia ja vanhoja tuttavuuksia blogimaailmasta: Myyn, Unelman, Pompulan, Lunan ja Jiin.

1. En ole vielä kertonut Miehelle, että kirjoitan blogia :)

2. Minulla on tällä viikolla syntymäpäivä.

3. Harrastan liikkumista, lenkkeilyä kävellen ja hölkkäillen, pyöräilyä ja välillä innostun käymään jossain jumpassakin, onhan mulla kuukausikortti kuntosalillekin... En olisi joku vuosi sitten uskonut, että jos en harrasta liikuntaa, rupeaa kuuppaa kiristämään ;)

4. Juoksin viime keväänä Ideapark-juoksussa 10 km. Suuri saavutus minulle, olen vasta aikuisiällä löytänyt liikunnan "riemun", en ole ollut mikään liikunnallinen lapsi. Enkä ollut kympillä viimeisten joukossa, niinkuin ala- ja yläasteen urheilukisoissa! :)

5. Tykkään myös tehdä käsilläni jotain, sormet syyhyää nytkin aloittaa jokasyksyisen neulomisen. Käsien nivelkivut vaan ovat nyt rajoittaneet tätä harrastusta. En tosin jaksa tehdä mitään isompia neuletöitä, kärsivällisyys ei riitä :D

6. Tykkään myös remonttihommista, tapetoinnista ja maalauksesta. Olemme yhdessä pistäneet vähän pintoja uusiksi kodissamme, tosin minä olen aikalailla yksin laittanut olohuoneen seinät uusiksi, maalasin keittiön seinän, tuulikaapin katon ja seinän, eteisen katon... Viime kesänä ostin työkaverilta vitriinin ja maalasin sen.

ennen, eiks oo kauhea?!
Jälkeen


7. Olen kärsimätön, jos saan jotain päähäni, sen pitää tapahtua nyt ja heti. Siksi ketuttaakin yli kaiken, jos tässä kierrossa ei tärppää ja joudutaan lykkäämään tätä vauvaprojektia Oxiklorin-kuurin takia.

8. Tykkään olla oikeassa ja päteä asioissa. Minun on vaikea myöntää olevani väärässä. Jos tiedän, että olen tasan oikeassa jossain asiassa, väännän asiasta viimeiseen asti, koska minä nyt vaan olen oikeassa... heh.

9. Tutussa seurassa olen varsin puhelias, mutta uudessa tilanteessa olen ujo ja pelkään mitä muut musta ajattelee.

10. Olen koulutukseltani parturi-kampaaja ja maskeeraaja.

11. Ihan perinteisiä kampaajanhommia en kumminkaan tee työkseni.


Sunnuntain pihahommissa kerkesi testaamaan puhelimen kameraa :)


12. Minulla on 26-vuotias pikkuveli ja 24-vuotias pikkusisko.

13. Siskoni on paras ystäväni, kummilapseni äiti, ripsiteknikkoni/kosmetologini, stylistini, totuuden torveni ja maailman paras sisko.

14. Mies hoitaa meillä pääasiassa ruuanlaiton. Mies toimii kokkina ja minä kylmäkkönä :) Tykkäämme tehdä ruokaa, eineksiä meillä ei syödä. Eikä valmiissa marinadissa olevia lihoja ;)

15. Jos raha ei olisi este, ostaisin kaikki ruuat luomuna. Muuten olen aika materialisti, haluan vain syödä puhdasta ruokaa. En tosin tässäkään ole maailman ehdottomin.

16. Lopetin tupakanpolton 2,5 vuotta sitten. Olin polttamatta puolisen vuotta, ja retkahdin polttamaan. Tosin vain kotona, en töissä. Nyt olen ollut reilut puoli vuotta täysin polttamatta :)

17. Pidän kynttilöistä, syksyllä ja talvella niitä palaakin harva se ilta ympäri kämppää.




18. En ole mikään kirppari-ihminen, en osaa kierrellä kirppareilla, enkä löydä sieltä mitään ikinä itselleni. Olen kateellinen ihmisille, jotka osaavat penkoa ja löytävät vaikka mitä aarteita kirppareilta.

19. Vauvanvaatteita on varmaan pakko opetella ostamaan kirppareilta, ihan rahanmenon kannalta. Mielelläni otan kyllä sukulaisilta/kavereilta vastaan hyväkuntoisia vaatteita :)

20. Meillä on kaksi kummipoikaa, Miehen siskonpoika 5v ja minun siskonpoika, 4kk. Tai minulla on kaksi "kummi"poikaa, en siis kuulu kirkkoon. Siskonpojan sylikummi olin silti :)

21. Pelkään korkeita paikkoja (tarpeeksi korkeat, esim lentokone, ei pelota :)), vielä pahempi on ahtaanpaikankammoni. Ei välttämättä missään hississä tai vastaavassa, mutta esimerkiksi pienenä kun käärittiin veljen kanssa toisemme maton tai patjan sisälle, tai kun veli ja sisko työnsivät minut vanhempien sängyn ja seinän väliin, enkä päässyt sieltä omin avuin pois. Hrr, pelkkä ajatuskin ahdistaa..

22. Näen ystäviäni ja perhettä aivan liian harvoin. Se asia harmittaa minua kovasti. Onneksi on kumminkin Facebook ja puhelin.

23. Ostimme oman rivitalonpätkämme reilut 2 vuotta sitten.

24. En ole kovin musikaalinen ihminen, vaikkakin tykkään laulamisesta (mutta kovin moni ei tykkää kuunnella..). Yksi haaveeni onkin oppia laulamaan. Minulla olisi jopa opettaja valmiina, saisi vain aikaiseksi mennä tunneille... Yksi asia mikä sai mut rakastumaan Mieheen, oli se, että Mies soittaa kitaraa.

25. Sanomattakin selvää, että odotan kovasti, että tulisin raskaaksi. Että maha kasvaisi, kerrankin ei tarvitsisi huolehtia, pömpöttääkö maha, luuleeko joku että oon raskaana? Saisi ottaa mahakuvia, saisi shoppailla vauvanjuttuja, sisustaa vauvanhuonetta, että meistä tulisi äiti ja isä :)


4 kommenttia:

  1. Uusi lukija täällä ilmoittautuu :) Tosi kiva tuli tuosta vitriinistä minkä maalasit, aivan uuden näköinen! Ja minä oon myös huono kirppiskiertelijä vaikka haluaisin olla hyvä siinä. Vauvanvaatteita kylläkin oon löytänyt ja ostanut jo sieltä vaikkei oo pienestä vielä merkkiäkään, heh :D

    VastaaPoista
  2. Kiitos, oon siihen itsekin enemmän kuin tyytyväinen :)
    Sun blogia olinkin jo käynyt vilkuilemassa, vielä en kerennyt mitään kommentoimaan :) Mutta tervetuloa lukijaksi!

    VastaaPoista
  3. Kiitos haasteesta! Toi nro 9 pitää aikalailla mullakin paikkansa :o)

    VastaaPoista
  4. juu, kyllä hetki pitää aina tarkkailla ennenkuin ihan omaksi itsekseen heittäytyy :)
    Nyt olen vähän opetellut olemaan välittämättä siitä, mitä muut ajattelee :)

    VastaaPoista